share/delen

Vind dit leuk

woensdag 30 oktober 2013

Peuterspeelzaal naar Voorschool 2013

Aantal kinderen in de voorschool.

Dit is een stukje wat ik 2 Sept. in mijn agenda geschreven heb.
Het klaslokaal waar ik 21 jaar geleden als Peuterleidster ben begonnen met 14 kinderen
en na 2 jaar toestemming kreeg om met 12 kinderen te werken wegens het geluid i
n de ruimte voor Peuters moet in de voorschool weer terug naar 14 kinderen.

ex-Peuterspeelzalen met 14 kinderen mogen wegens hun veel grotere ruimte naar 16 kinderen.
De groep van 14 kinderen in een klaslokaal is te doen wanneer alles zeer gestructureerd aangeboden word zoals in het begin van 1900.

Voor Peuters is het vooral belangrijk dat ze de tijd krijgen om de betekenis van de vragen en situaties kunnen  begrijpen en verwerken, om daarna zelf een keuze te kunnen ontwikkelen.

21 Oktober 2013.

Help!! ze zijn helemaal gek in de politiek. We hebben het nog steeds over Peuters 21/2 tot 4 jaar.
Nu hoorde ik dat er 16 kinderen (Peuters) in het klaslokaal van de voorschool mogen.

Waar is de ruimte, veiligheid, rust voor de Peuter om zich te ontwikkelen ?
Wie de jeugd heeft heeft de toekomst ???

Annemieke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie ik zal proberen je snel terug te schrijven.

Annemieke Ongering